Background
organization image

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی


دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، تأسیس شده در سال 1357، یکی از مؤسسات پیشرو در تربیت معلم و پژوهش‌های روانشناسی با امکانات پیشرفته از جمله آزمایشگاه رشد کودک، مرکز علوم اعصاب شناختی و مرکز نوآوری فناوری آموزشی است.

https://edu.ui.ac.ir

پروفایل سازمان

دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان به مدت چهار دهه در خط مقدم نوآوری‌های آموزشی قرار داشته است. با 8 گروه آموزشی که 15 برنامه کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در علوم تربیتی، روانشناسی مشاوره و فناوری آموزشی ارائه می‌دهند، این دانشکده سالانه به بیش از 2000 دانشجو خدمات ارائه می‌دهد. مرکز تحقیقات رشد کودک مطالعات طولی در مورد آموزش اوایل کودکی با بیش از 1500 شرکت‌کننده انجام می‌دهد. آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی مجهز به سیستم‌های EEG، ردیابی چشم و VR برای تحقیقات پیشرفته است. دانشکده سه مجله داوری شده از جمله "نوآوری‌های آموزشی" (نمایه شده در ISC) منتشر می‌کند. برنامه‌های مشارکتی جامعه شامل کلینیک خدمات روانشناختی است که مشاوره کم‌هزینه به عموم ارائه می‌دهد، و مرکز توسعه حرفه‌ای معلمان که آموزش مداوم برای مربیان در سراسر استان اصفهان فراهم می‌کند. مشارکت‌های بین‌المللی شامل برنامه‌های تبادل دانشجو با دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی، و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در مورد آموزش فراگیر با یونسکو است.



برونداد‌های پژوهشی

مقالات لاتین
1990

Behavioural Characteristics of Iranian Martyrs’ Pre-school Children: Preliminary Findings

( Article . )

Kalantari, M., Yule, W., Gardner, F.
Bereavement Care (02682621)9(1)pp. 5-7
1993

Protective factors and behavioral adjustment in preschool children of Iranian Martyrs

( Article . )

Kalantari, M., Yule, W., Gardner, F.
Journal of Child and Family Studies (15732843)2(2)pp. 97-108
1997

Information processing in clinically depressed and anxious children and adolescents

( Article . )

Dalgleish, T., Taghavi, R., Neshat doost, H.T., Moradi, A., Yule, W., Canterbury, R.
Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines (00219630)38(5)pp. 535-541

The performance of clinically depressed children and adolescents on the modified Stroop paradigm

( Article . )

Neshat doost, H.T., Taghavi, R., Moradi, A., Yule, W., Dalgleish, T.
Personality and Individual Differences (01918869)23(5)pp. 753-759
1998

Information processing in recovered depressed children and adolescents

( Article . )

Dalgleish, T., Neshat doost, H.T., Taghavi, R., Moradi, A., Yule, W., Canterbury, R., Vostanis p., P.
Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines (00219630)39(7)pp. 1031-1035

Memory for emotional trait adjectives in clinically depressed youth

( Article . )

Neshat doost, H.T., Taghavi, R., Moradi, A., Yule, W., Dalgleish, T.
Journal of Abnormal Psychology (0021843X)107(4)pp. 642-650
1999

Biases in visual attention in children and adolescents with clinical anxiety and mixed anxiety-depression

( Article . )

Taghavi, R., Neshat doost, H.T., Moradi, A., Yule, W., Dalgleish, T.
Journal of Abnormal Child Psychology (15732835)27(3)pp. 215-223

Everyday memory deficits in children and adolescents with PTSD: Performance on the Rivermead Behavioural Memory Test

( Article . )

Moradi, A., Neshat doost, H.T., Taghavi, R., Yule, W., Dalgleish, T.
Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines (00219630)40(3)pp. 357-361

کتاب ها

ذهن‌آگاهی در روابط زناشویی

(تالیف)
محمد صمدی و علی محرابی
تهران - نمای علم 1402

عشق در گذرگاه اضطراب (شناخت بهتر اضطراب در روابط زناشویی)

(تالیف)
محمد صمدی و علی محرابی
تهران - سیمای قلم 1402
(تالیف)
اعظم نقوی و محمدرضا عابدی
اصفهان - دانشگاه اصفهان 1402
(تالیف)
محمد عاشوری
اصفهان - جهاد دانشگاهی، واحد اصفهان، انتشارات 1402
(تالیف)
محمدرضا نیستانی
اصفهان - یار مانا 1401
(ترجمه)
دانیل تی ویلینگهام ، ترجمه: فرامرز آسنجرانی، مهدی قزلسفلو و محبوبه روح‌اللهی
گنبد کاووس - امرتات 1400
(تالیف)
احمد شعبانی و قاسم موحدیان
تهران - ‏‫چاپار‬ 1400
(ترجمه)
مارک ساویکاس ، ترجمه: پریسا نیلفروشان
اصفهان - ‏‫ دانشگاه اصفهان، انتشارات 1400
دیدن همه 724 برونداد‌های پژوهشی

All copyright reserved by University of Isfahan